niedziela, 18 grudzień 2011 21:42
Zdecydowałem się na pracę w charakterze prawnika wewnętrznego
Napisał Administrator
O specyfice oraz korzyściach pracy w charakterze prawnika wewnętrznego opowiada Michał Bałabanow – aplikant radcowski, sędzia Sądu Giełdowego przy GPW S.A., doradca Dyrektora Zarządzającego kierującego Domem Maklerskim PKO BP S.A. Praca w kancelarii jest bardzo istotnym doświadczeniem zawodowym i uważam, że każdy prawnik powinien przepracować w ten sposób parę lat. Praktyka w kancelarii pozwala bowiem prawnikowi wykształcić w sobie umiejętności pracy pod presją czasu, samodzielności i odpowiedzialności za swoje działania. Nie ma mogę jednak zgodzić z pokutującą wśród prawników opinią,…
Czytany 4870 razy
niedziela, 11 grudzień 2011 23:22
Praktycznie o praktykach w kancelariach prawnych
Napisał Administrator
Zbliża się nieuchronnie czas rozpoczęcia praktyk, na które wiele osób się zgłosiło, powygrywało konkursy, pozytywnie przeszło rozmowy rekrutacyjne, bądź pozytywnie przeszło testy wstępne. Jak wykorzystać ten czas i sprawić by był otwarciem drzwi do dalszej kariery?? Na te pytania odpowiadają osoby bezpośrednio związane z organizacją m.in. praktyk studenckich w kancelariach prawnych. Magdalena Pietura, kancelaria Chajec, Don-Siemion & Żyto Magdalena Pietura, kancelaria Chajec, Don-Siemion & Żyto „Zanim ruszysz na praktyki skorzystaj z rad pracodawców jak najlepiej wykorzystać ten czas w drodze…
Czytany 3720 razy
niedziela, 11 grudzień 2011 22:33
Budowanie kariery prawnika - wywiad z partnerem Kancelarii Baker-McKenzie
Napisał Administrator
Jak kreować swoją karierę w branży prawnej? Czym się kierować? Na te pytania oraz inne, dotyczące własnej ścieżki zawodowej opowiada Marcin Asłanowicz – Partner w Baker&McKenzie. Pytanie: Proszę opisać czym Pan się aktualnie zajmuje zawodowo? Gdzie Pan aktualnie pracuje? W czym Pan się specjalizuje? Marcin Asłanowicz: Jestem radcą prawnym, partnerem w Baker & McKenzie prowadzącym Dział Procesowy. Pytanie: Jak wyglądała ścieżka Pańskiej kariery, droga do obecnie zajmowanego stanowiska? Marcin Asłanowicz M.A.: W czasie studiów rozpocząłem pracę w dużej polskiej kancelarii…
Czytany 8732 razy
niedziela, 11 grudzień 2011 22:18
Praca i praktyki w międzynarodowej kancelarii
Napisał Administrator
„Baker & McKenzie jest jedną z największych międzynarodowych kancelarii prawnych, (…) posiada obecnie 69 biur w 38 krajach.” Szczegółowych informacji nt. przebiegu rekrutacji, praktyk i staży, najbardziej pożądanych cech u kandydatów, a także możliwości rozwoju udziela w wydziadzie dla karieraprawnika.pl - Anna Borzęcka – Human Resources Manager w Kancelarii Baker & McKenzie. Pytanie: Proszę krótko opisać- w czym specjalizuje się Państwa Kancelaria? Anna Borzęcka: Baker & McKenzie jest jedną z największych międzynarodowych kancelarii prawnych, specjalizujących się w prawie gospodarczym. Kancelaria…
Czytany 5771 razy
Posiadanie tytułu LL.M. (łac. legum magister - magister prawa), czyli absolwenta podyplomowych studiów prawniczych stało się bardzo popularne, zwłaszcza ze względu na możliwości jakie stwarza absolwentom na rynku pracy. O tym, jak należy się przygotować do studiów LL.M za granicą, opowiada Karolina Matuszewska – magister prawa oraz studentka studiów LL.M. na Universite de Liege w Belgii. Pytanie: Jest Pani studentką LL.M. w Belgii, jak wyglądała procedura rekrutacyjna? Na co, Pani zdaniem należy głównie zwracać uwagę przy wyborze LL.M.? K. M.:…
Czytany 5928 razy
„Studia w Oxfordzie były dla mnie jednym z najbardziej rozwijających, cennych i inspirujących okresów w moim życiu…” Wywiadu nt. studiów prawniczych w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii, udzielił MARCIN K. PIECHOCKI - aplikant adwokacki, członek Izby Adwokackiej w Warszawie, absolwent Wydziałów Prawa Uniwersytetów we Wrocławiu, Kilonii i Oxfordzie. Pytanie: Co Pana skłoniło do podjęcia studiów prawniczych i to na tylu uczelniach? Jakie były motywy? Marcin Piechocki:Podjecie przeze mnie studiów na poziomie magisterskim na trzech europejskich uniwersytetach – na Uniwersytecie Wrocławskim,…
Czytany 6924 razy
wtorek, 06 grudzień 2011 12:12
V Edycja konkursu na najlepszy esej "Język u wagi" rozstrzygnięta!
Napisał Administrator
Pani Anna Pawłowska, studentka I roku Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, została Laureatką V Edycji konkursu na najlepszy esej "Język u wagi". Laureatka otrzymała w nagrodę możliwość publikacji swojej pracy w zbiorze pokonferencyjnym "Język współczesnego prawa " oraz zestaw książek I i II wyróżnienie w konkursie otrzymali Pani Barbara Radoń, studentka III roku Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz II roku Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego Pan Piotr Nepelski, student V roku Wydziału Prawa i Administracji…
Czytany 2705 razy
wtorek, 06 grudzień 2011 12:12
Prawniczy Mistrz Ortografii 2011 - wyniki konkursu
Napisał Administrator
Prawniczym Mistrzem Ortografii 2011 została Pani Weronika Grygielska, studentka Wydziału Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Mistrzyni otrzymała puchar, roczny kurs wybranego języka obcego ufundowany przez Szkołę Języków Obcych LINGUA NOVA oraz zestaw książek. Wyróżnienia otrzymali Pani Natalia Hapek oraz Pan Daniel Brzeszcz, studenci Uniwersytetu Warszawskiego. W nagrodę otrzymali zestaw książek. Serdecznie gratulujemy!
Czytany 2580 razy
Studia dają teoretyczne podstawy wykonywania zawodu, ale nie uczą, jak wymarzona profesja wygląda w praktyce. Duża konkurencja na rynku pracy powoduje, że dyplom nawet najlepszego uniwersytetu nie gwarantuje powodzenia na rozmowie kwalifikacyjnej. Co jest w takim razie kluczem do sukcesu? Na to pytanie odpowiedzieli studentom – Mariusz Skocz, Michał Kubicz, Karol Bukała i Piotr Wójcik. W semestrze zimowym roku 2010/2011 na Uniwersytecie Warszawskim odbyły się trzy spotkania z cyklu „Zakręć w prawo”. Ich gośćmi byli Mariusz Skocz, Michał Kubicz, Karol…
Czytany 2309 razy
W dzisiejszych czasach już nikt nie zaprzeczy, że „reklama jest dźwignią handlu”, jest potężnym narzędziem w rękach marketingowców. Ilość reklam jakimi „bombardowany” jest potencjalny klient, ich różnorodność czy wpływ jaki wywiera na konsumentów nie pozwala pozostać obojętnym na to zjawisko. Słowo reklama pochodzi od łacińskiego słowa clamo co oznacza nic innego jak głośno wołać, krzyczeć, hałasować, wywoływać, wzywać[1]. Etymologiczne znaczenie tego słowa pozwala nam wskazać na pierwsze narzędzia jakimi posługiwano się, aby zachęcić ludzi do kupna towaru czy skorzystania z…
Czytany 10689 razy